Tristesses

Anne-Cécile Vandalem / Das Fräulein (Kompanie)
02/03/2018 04/03/2018
  • Duur: 2h10
  • Location : Salle de la Grande Main

About to become Prime Minister, Martha Heiger, leader of the Parti du Réveil Populaire (Popular Awakening Party), goes back to her native island, Tristesses, to bury her mother who was found dead in suspicious circumstances. The candidate takes advantage of her village’s morose situation to build the basis of a propaganda project. In the shadows, two teenagers decide to take up arms… In tune with the times, Anne-Cécile Vandalem dissects humorously dissects one of the most fearsome weapons of modern politics: the saddening of people. This hybrid work takes us on a journey between opera, ghostly detective fiction and Shakespearean drama, in a political fiction with a catastrophic and awfully possible scenario. A great work of art where humour embraces cruelty. “Tristesses” was awarded best 2016 show at the Prix de la Critique and welcomed with enthusiasm at the Festival d’Avignon.

Calendar

Date Hour
Friday, March 2 8:00 pm
Saturday, March 3 7:00 pm
Sunday, March 4 4:00 pm

Tarifs

  • Plein tarif 23 €
  • 65ans+/Carte prof/Groupe10+ 21 €
  • -30ans/Pro/Dem.d'emploi 11 €
  • Groupe scolaire 8 €
  • -15ans 7 €
  • Etudiants Conservatoires Art de la parole 5 €
Book

Distributions

Interprétation : Vincent Cahay, Anne-Pascale Clairembourg, Epona Guillaume, Séléné Guillaume en alternance avec Asia Amans, Pierre Kissling, Vincent Lécuyer, Didier de Neck, Catherine Mestoussis en alternance avec Zoé Kovacs, Jean-Benoit Ugeux, Anne-Cécile Vandalem en alternance avec Florence Janas, Françoise Vanhecke
Conception, écriture et mise en scène : Anne-Cécile Vandalem
Composition musicale : Vincent Cahay, Pierre Kissling
Scénographie : Ruimtevaarders
Création sonore : Jean-Pierre Urbano
Création lumière : Enrico Bagnoli
Création costumes : Laurence Hermant
Création vidéo : Arié van Egmond, Federico D’Ambrosio
Chef opérateur : Federico D’Ambrosio en alternance avec Lou Vernin
Directeur technique : Damien Arrii
Assistanat à la mise en scène : Sarah Seignobosc
Accessoiriste : Fabienne Müller
Création maquillage : Sophie Carlier
Collaboration dramaturgique : Sébastien Monfè
Coiffure : Gaétan d’Agostino
Soprano, instrumentiste, coach vocal ISFV : Françoise Vanhecke
Régisseur lumière : Kevin Sage
Régisseur son : Antoine Bourgain
Régisseur vidéo : Tonin Bruneton
Chargée de production : Marie Charrieau
Management : Audrey Brooking
Production : Das Fräulein (Kompanie)
Coproduction : Théâtre de Liège / Le Volcan – Scène Nationale du Havre / Théâtre National – Bruxelles / Théâtre de Namur, centre dramatique / Le Manège.Mons / Bonlieu Scène Nationale Annecy / Maison de la Culture d’Amiens – Centre européen de création et de production / Les Théâtres de Marseille – Aix en Provence.
Coproduction dans le cadre du projet Prospero : Théâtre National de Bretagne / Théâtre de Liège / Schaubühne am Lehniner Platz / Göteborgs Stadsteatern / Théâtre National de Croatie, World Theatre Festival Zagreb / Festival d’Athènes et d’Epidaure / Emilia Romagna Teatro Fondazione.
Avec le soutien de : la Fédération Wallonie-Bruxelles / Service Théâtre, Wallonie-Bruxelles International
Avec l’aide de : l’ESACT, l’Ecole Supérieure d’Acteurs / LA HALTE, Liège / Le Boson, Bruxelles

IMPACT

The Tides of Times

03.11.2024 15.01.2025
Chapelle
Theater

Tchaïka

26.12.2024 27.12.2024
Salle de la Grande Main
The art of puppetry brought to its peak to tell the story of an old actress, ready to make every effort to take on her final role.
Young public

À Poils

27.12.2024
Salle de la Grande Main
A vast empty space awaits the eager hands of children to build a fabulous decor and unleash colorful... and hairy poetry.
Dance

Didon et Enée

31.12.2024 02.01.2025
Salle de la Grande Main
The choreographic adaptation of the most tender and moving passage from the Aeneid, a foundational work of Western civilization.
Theater

La décision - Les Enfants du monde à venir

15.01.2025 17.01.2025
Salle de la Grande Main
A futuristic fable adorned with the seasonal sounds of Vivaldi, reminding us that the future is never written.