Al fondo riela (Lo Otro del Uno)
Extrait de Trilogie pour guitares Rocío Molina
- Duur: 70'
- Location : Salle de la Grande Main
An iconoclastic choreographer with an international reputation, for several years, Rocío Molina has been building her own unique language surrounding flamenco, a traditional form of artistic expression that began in the 17th century in the south of Spain, while embracing the avant-garde movements of our era, from which a resolutely innovative flamenco has emerged, the essence of which is yet still preserved.
For Al fondo riela (Lo Otro del Uno), the Spanish choreographer fills an understated stage with black and blue tones, and accompanied by two musicians, she explores the innumerable facets of flamenco and the infinite polyphonic possibilities offered by the guitar — the ultimate instrument of Andalusian dance. Narrating the genesis of her art, emerging from the fusion of dance and music, Rocío Molina shares with us an intimate score, full of authenticity, which reminds us of the need to cultivate our everyday amazement.
Calendar
Tarifs
- Plein tarif 31 €
- 65ans+/Carte prof/Groupe10+ 26 €
- -30ans/Pro/Dem.d'emploi 13 €
- Groupe scolaire 8 €
- -15ans 7 €
- Etudiants Conservatoires Art de la parole 5 €
Distributions
Avec Rocío Molina (danse), Óscar Lago (guitare) et Yerai Cortés (guitare)
Idée originale, direction artistique et chorégraphie Rocío Molina
Composition musicale Eduardo Trassierra et Yerai Cortés
Développement conceptuel Nerea Galán
Direction artistique Julia Valencia
Scénographie Antonio Serrano, Julia Valencia, Rocío Molina
Conception lumière, animation et projection Antonio Serrano
Conception son Javier Álvarez
Conception costumes Julia Valencia
Création costumes López de Santos
Fabrication chapeaux Benjamín Bulnes
Création costume Lycra Maty
Chaussures Gallardo Dance
Direction technique Carmen Mori
Technicien lumière Antonio Valiente
Régie María Agar Martínez
Direction générale et gestion de la production El Mandaito Producciones S.L.
Production Danza Molina SL
Coproduction Chaillot, Théâtre national de la Danse, Paris ; Théâtres Canaux – Communauté de Madrid ; Biennale de Flamenco de Séville ; Théâtre de Nîmes, Scène Conventionnée d’intérêt national – art et création – Danse Contemporaine ; Scène Nationale de Sud-Aquitain
Avec la collaboration de Teatro Cervantes de Málaga
Aide à l’accueil PICE – Programme d’Internationalisation de la Culture Espagnole de Acción Cultural Española, et de l’Ambassade d’Espagne en Belgique
Avec le soutien de INAEM