Jojo a disparu – CANCELED
Thibaut Nève / Damien De Dobbeleer
- Duur: ± 60', in creation
- Location : Salle de l’Œil vert
Jojo is an average boy and he has disappeared. Jojo represents the human and fragile part of childhood, the part which tries to do the best it can without asking questions. To bring home good grades because you must be good, to land a goal in the net because you have to be the best. Through a revealing investigation, the key characters in Jojo’s life emerge: his mother, his teacher, his football coach, pupils, pupils’ parents and more. This sixth play by the Tête à l’Envers company calls into question the obligation to perform, which seems to adhere to the principle of success, while giving nuance to the notion of failure. Success is good, but out of passion and without needing to be the best.
Calendar
Tarifs
- Plein tarif 15 €
- 65ans+/Carte prof/Groupe10+ 15 €
- -30ans/Pro/Dem.d'emploi 9 €
- Groupe scolaire 8 €
- -15ans 7 €
- Etudiants Conservatoires Art de la parole 5 €
Distributions
CREATION
From 12 years old
AVEC Celine Peret, Thibaut Nève, Pierre Nisse
CONCEPTION ET LA MISE EN SCENE Damien de Dobbeleer
ASSISTANAT À LA MISE EN SCÈNE/PRODUCTION Melissa Leon Martin
ÉCRITURE Thibaut Nève
SCÉNOGRAPHIE Vincent Bresmal et Matthieu Delcourt
COSTUMES Laurence Hermant
LUMIÈRES Guillaume Fromentin
RÉGIE Martin Delval
CRÉATION VIDÉO Fabrice Chan
COMPOSITION MUSICALE François Sauveur et Pierre Constant
INGÉNIEUR SON Simon Carlier
UN PROJET DE la cie Tête à l’Envers
COPRODUCTION Pierre de Lune, Centre culturel de Huy, EKLA, Théâtre de Liège, La TRIBU – Théâtre Durance/Château-Arnoux-Saint-Auban, Théâtre de Grasse, LE PÔLE, Scènes&Cinés, Théâtre
du Jeu de Paume, Théâtres en Dracénie, Théâtre du Briançonnais, Le Forum, Théâtre La Licorne et La Coop asbl et Shelter Prod, AVEC L’AIDE DE la Fédération Wallonie-Bruxelles / Service Culture et Service Loterie Nationale
AVEC LE SOUTIEN DE taxshelter.be, ING et du taxshelter du gouvernement fédéral de Belgique, le Théâtre de la Guimbarde, Centre culturel de Perwez
© Fabrice Chan