La Dernière Génération ou Les 120 Journées de Sodome
Inspiré par Pasolini et Sade / Milo Rau
This bilingual drama about the (ab)normality of life is produced with a troupe of actors with disabilities.
This piece, which navigates between a poetic interpretation and disturbing appropriation of the films Salò, or the 120 Days of Sodom and The Gospel According to St. Matthew by Pier Paolo Pasolini, amplifies the fascist, fundamentalist and capitalist tendencies of contemporary society. Four ‘professional’ actors challenge their colleagues from the Flemish company for actors with disabilities Theater Stap: who decides what is normal? Why do we preach about diversity, while continuing to exclude people? This interrogation gradually transforms into a brutal, perverse and satirical game.
In French and Dutch, with French surtitles
Not recommended for under 18s
Bord de scène mercredi 8 après la représentation
Avec Jacqueline Bollen, Koen De Sutter, Robert Hunger-Bühler, Olga Mouak, Ann Dockx, Bram Vaneeckhaute, Els Laenen, Gert Wellens, Gitte Wens, Hazina Kenis, Leen Teunkens, Liesbeth De Hertogh, Luc Loots, Tanne Lemmens
D’après Les Cent vingt jours de Sodome de Donatien Alphonse François de Sade et Salò o le 120 giornate di Sodoma de Pier Paolo Pasolini
Texte et mise en scène Milo Rau
Assistanat mise en scène Manon Pfrunder
Scénographie et costumes Anton Lukas
Dramaturgie Stefan Bläske
Recherche et collaboration artistique Joline Vermeulen, Kaatje De Geest
Direction artistique du Theater Stap Marc Bryssinck, Ingrid Van den Bergh
Régie générale Yannik Fontaine
Caméra Coralie Denooz
Régie vidéo Gwen Laroche
Régie son Jérôme Mylonas
Régie lumière Renaud Minet
Plateau Gilles Maréchal
Adaptations décor et costumes Atelier du théâtre de Liège
Production Théâtre de Liège, DC&J Création
Coproduction Theater Stap, NTGent, Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Soutien Tax Shelter du Gouvernement Fédéral de Belgique, Inver Tax Shelter, Club des Entreprises Partenaires du Théâtre de Liège