Une pièce pour les vivant·e·x·s en temps d’extinction

Miranda Rose Hall / Katie Mitchell / Collectif Mensuel
28/11/2023 02/12/2023
  • Duration: 1h20
  • Plaats : Salle de l’Œil vert

Deze voorstelling is gemaakt tijdens het Forum sans Transition! 2022, en wordt opnieuw geprogrammeerd omdat het vernieuwende en noodzakelijke concept ervan moet worden gedeeld met een breed publiek.

Katie Mitchell streeft naar verantwoord en energiezuinig theater. Daartoe heeft zij de eco-feministische solo van auteur Miranda Rose Hall geënsceneerd en voorzien van elektriciteit door middel van fietsen. Om haar ecologische voetafdruk verder te verkleinen, toert de voorstelling naar partnertheaters in de vorm van een eenvoudig script met een reglement dat de lokale artistieke teams moeten volgen. In Luik gaat het Collectif Mensuel de uitdaging aan. In het stuk vertelt een jonge vrouw over de geschiedenis van de aarde en de vijf massa-extincties die teruggaan tot het begin der tijden. Ze vertelt ook over de zesde massa-extinctie die we momenteel meemaken en die niet te wijten is aan diepe geologische krachten, maar aan de menselijke activiteit van de laatste tweehonderd jaar.

Kalender

Datum Uur
dinsdag 28 november 20:00
woensdag 29 november 19:00
donderdag 30 november 20:00
vrijdag 1 december 20:00
zaterdag 2 december 19:00

Tarifs

  • Plein tarif 26 €
  • 65ans+/Carte prof 23.5 €
  • -30ans/Pro/Dem.d'emploi 13 €
  • -15ans/Etudiants Conservatoires Art de la parole/ULiège/Hautes Écoles / Groupe scolaire 7 €
  • La carte Amis (cotisation 50€) 18 €
Reserveer

Distributies

PRODUCTION

Création originale

Texte Miranda Rose Hall

Conception Katie Mitchell

 

Création liégeoise

Traduction et adaptation Nicolas Ancion, Collectif Mensuel

Mise en scène Collectif Mensuel

Avec Annette Gatta, Philippe Lecrenier, Quentin Halloy, Simon Medard

Composition musicale Philippe Lecrenier et Quentin Halloy

Création visuelle Simon Medard (Camera-etc)
Scénographie et costumes Claudine Maus
Création lumière et régie général Manu Deck et Nico Gilson
Aides techniques Pierre Audrit, Marc Duchateau, Lily Rensonnet

Production Théâtre de Liège et DC&J Création

Coproduction Théâtre Vidy-Lausanne, R.B. Jérôme Bel, STAGES :  Dramaten Stockholm, National Theater & Concert Hall Taipei, NTGent, Piccolo Teatro di Milano – Teatro d’Europa, Teatro Nacional D. Maria II, Théâtre de Liège, Lithuanian National Drama Theatre, Croatian National Theatre in Zagreb, Slovene National Theatre Maribor, Trafo, MC93 – Maison de la culture de Seine-Saint-Denis

Soutien Tax Shelter du gouvernement fédéral de Belgique et Inver Tax Shelter

Cofinancé par le programme Europe Créative de l’Union Européenne

Ce spectacle fait partie du projet “Sustainable theatre?”, conçu par Katie Mitchell, Jérôme Bel et le Théâtre Vidy-Lausanne, en collaboration avec le Centre de compétence en durabilité de l’Université de Lausanne.

 

Le Collectif Mensuel est accueilli en compagnonnage au Théâtre de Liège (2018-2028).

IMPACT

The Tides of Times

03.11.2024 15.01.2025
Chapelle
Dans

Pedros - Portrait croisé d’un père et son fils

20.11.2024 23.11.2024
Salle de l'Œil vert
Een gechoreografeerd portret van een familie van dansers, waar tussen oudere en jongere generatie banden worden gesmeed die ons verbinden.
Festival d’Avignon 2024

Elizabeth Costello - Sept leçons et cinq contes moraux

29.11.2024 01.12.2024
Salle de la Grande Main
De fictieve schrijfster die het meest reële personage is in de literatuur, geïnspireerd op het werk van Nobelprijswinnaar J.M. Coetzee, heruitgevonden door een van de m…
Theater

KEVIN

04.12.2024 06.12.2024
Salle de la Grande Main
Een naïeve en goed onderbouwde kijk op de fundamenten van het onderwijs, zijn waarden en uitdagingen.
Theater

Knokke-le-Zoute [Diptyque Écume]

04.12.2024 06.12.2024
Salle de l'Œil vert
Een inwijdingsreis langs de Belgische kust, op zoek naar de geschiedenis van een afwezige vader.
Dans

Lapis Lazuli

11.12.2024 12.12.2024
Salle de la Grande Main
Een hybride voorstelling - tussen dans, theater en beeldende kunst - die het groteske, het komische en het angstaanjagende vermengt en de grenzen van het podium verlegt.