Extremalism

Emio Greco et Pieter C. Scholten
16/02/2016
  • Plaats : Theater aan het Vrijthof, Maastricht

Dit vierde deel dat aan het Corps en Révolte gewijd wordt, is een coproductie van de Ballet National de Marseille en van de ICKamsterdam. Onder de directie van Emio Greco en Pieter C. Scholten gaan dertig dansers hun grenzen aftasten rond het thema van het moe lichaam van het gehaaste wezen. Onze rendement opbrengende mateloze maatschappij doet stoornissen en aandoeningen ontstaan. Hier worden de symptomen van het lichaam in die crisislandschap geëxamineerd. Dit toneelstuk geeft een overzicht van het heden, kijkt naar het verleden en houdt een voorzichtige hand aan de toekomst op.

Kalender

Datum Uur
dinsdag 16 februari 20:00

Tarifs

  • Tarif unique 30 €

Distributies

Concept en choreografie Emio Greco et Pieter C. Scholten
Dramaturgie Jesse Vanhoeck

Lichtontwerp Studio Stallinga

Muziek Pieter C.Scholten

Originele compositie Valgeir Sigurðsson

Licht Henk Danner

Kostuums Clifford Portier  

 

Productie Ballet national de Marseille, ICKamsterdam
Coproductie Festival Montpellier Danse 2015, Holland Festival, Napoli Teatro Festival, Maison de la Culture d’Amiens.
Met de steun van AMMODO

 

regiotheatredanse

IMPACT

The Tides of Times

03.11.2024 15.01.2025
Chapelle
Theater

Tchaïka

26.12.2024 27.12.2024
Salle de la Grande Main
Het hoogtepunt van de kunst van poppentheater om het lot van een oude actrice te vertellen, die bereid is tot het uiterste te gaan om haar laatste rol te vervullen.
Jong publiek

À Poils

27.12.2024
Salle de la Grande Main
Een grote lege ruimte wacht op de handen van de kinderen om een fantastisch decor te bouwen en kleurrijke, harige poëzie te laten ontstaan...
Dans

Didon et Enée

31.12.2024 02.01.2025
Salle de la Grande Main
De choreografische bewerking van het tederste en meest ontroerende deel van de Aeneis, een van de fundamentele werken van de westerse beschaving.
Theater

La décision - Les Enfants du monde à venir

15.01.2025 17.01.2025
Salle de la Grande Main
Een futuristische fabel verrijkt met de seizoensklanken van Vivaldi, die ons eraan herinnert dat de toekomst nooit vaststaat.